УВЕДОМЛЕНИЕ О КОНФИДЕНЦИАЛЬНОСТИ

CENTRUL DE IMAGISTICĂ PRIN REZONANȚĂ MAGNETICĂ: IRMINN

Notificare privind Confidențialitatea Pacientului , v1, Aprilie 2021

Aspecte cheie:

  1. De ce folosim datele dvs.? Folosim informații despre dvs. în scopul de a vă oferi serviciile noastre de diagnostic IRM. Folosim datele dvs. sensibile: în calitate de pacient, vom folosi informații despre sănătatea, vârsta, sexul, greutatea și înălțimea dvs.
  2. Partajarea datelor: Putem partaja datele dvs. cu terțe părți, inclusiv cu alți furnizori de asistență medicală care pot contribui la procedura dvs. de diagnostic, cu organele statutare implicate în reglementarea îngrijirii dumneavoastră și cu alte instituții medicale care ar putea fi implicate în asistența dumneavoastră medicală.
  3. Securitate: Respectăm confidențialitatea datelor dvs. și le tratăm în conformitate cu legea. Transfer internațional: Putem transfera date cu acordul expres al pacientului.

Institutul de Neurologie și Neurochirurgie ”Diomid Gherman” vă respectă confidențialitatea și se angajează să vă protejeze datele personale. Această notificare de confidențialitate vă va informa cu privire la modul în care protejăm datele personale ale pacientului și vă vom spune despre drepturile dvs. de confidențialitate și modul în care sunteți protejat de lege.

1. INFORMAȚII IMPORTANTE ȘI CINE SUNTEM

  • În conformitate cu cerințele legislației naționale nr. 133 / 2011 și a UE General Data Protection Regulation , suntem obligați să explicăm pacienților noștri de ce colectăm informații despre dvs., modul în care intenționăm să le folosim și dacă vom partaja aceste informații către altcineva.
  • Această afirmație se aplică tuturor pacienților noștri și, de asemenea, pacienților potențiali.
  • Putem actualiza această notificare în orice moment și vă vom oferi o nouă notificare de confidențialitate atunci când vom face actualizări substanțiale. De asemenea, vă putem informa din când în când în alte moduri cu privire la prelucrarea informațiilor dvs. personale.
  • Este important să citiți această notificare, astfel încât să știți cum și de ce folosim informații despre dvs. De asemenea, este important să ne informați cu privire la orice modificare a informațiilor dvs. personale, astfel încât informațiile pe care le deținem despre dvs. să fie corecte și actualizate.
  • Suntem Institutul de Neurologie și Neurochirurgie ”Diomid Gherman”, o instituție medicală publică și suntem operator de date pentru informațiile pe care le deținem despre dumneavoastră. Aceasta înseamnă că suntem responsabili să decidem cum deținem și folosim informațiile personale pe care le deținem despre dvs.
  • Am împuternicit un Birou de Protecție a Datelor („BPD”) și au fost luate toate măsurile pentru a implica unitatea noastră de securitate și specialiști independenți care să fie responsabili de supravegherea a ceea ce facem cu informațiile dvs. și de monitorizarea conformității noastre cu legile privind protecția datelor.
DETALII DE CONTACT
  • Detaliile noastre complete sunt:

Numele complet al persoanei juridice: înregistrat în Republica Moldova sub numărul companiei 1003600150602 și a cărui adresă juridică este str. Korolenko 2, Chișinău, MD 2028
Adresa de e-mail PBD: dpo@innirm.md
Adresa poștală: MD 2028, mun. Chișinău, str. Korolenko, 2
Număr de telefon: +373 22 82 90 27

Aveți dreptul de a depune o plângere în orice moment la Centrul Național Pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal, autoritatea de supraveghere în R. Moldova pentru probleme de protecție a datelor ( www.datepersonale.md ). Cu toate acestea, am aprecia șansa de a rezolva preocupările dvs. înainte de a vă adresa CNPDCP, așa că vă rugăm să ne contactați pe noi în primă instanță.

2. DE CE COLECTAM INFORMAȚII DESPRE DVS.?

  • Cerem informații despre dvs., astfel încât să ne putem asigura că vă putem oferi un serviciu de diagnostic IRM în calitate de pacient și să fim avertizați de nevoile dvs. specifice.
  • În cazul în care trebuie să colectăm date cu caracter personal fie prin lege, fie cu autoritățile de reglementare din domeniul sănătății, sau în conformitate cu termenii și condițiile pentru prestarea serviciilor și nu furnizați aceste date atunci când vi se solicită, este posibil să nu vă putem oferi serviciul de care aveți nevoie, dar vă vom notifica dacă acesta este cazul la timpul necesar.

3. TIPURI DE INFORMAȚII PERSONALE PE CARE LE UTILIZĂM

3.1. Colectăm informații despre dvs. care sunt relevante pentru investigațiile dvs. medicale pe care vi le oferim. Acestea includ:

  1. detalii personale (cum ar fi numele și prenumele, IDNP sau numărul pașaportului, data nașterii, sexul, numărul poliței de asigurare națională CNAM);
  2. detalii de contact (cum ar fi adresa dvs., numerele de telefon personale și adresa personală de e-mail);
  3. informații de contact despre rudele dvs. apropiate (în scopul de predare a rezultatelor investigațiilor dacă sunt împuterniciți sau în caz de necesitate de contactare de urgență);
  4. informații despre alți furnizori de servicii medicale (cum ar fi medicul de familie, informații de contact ale medicului curator);
  5. secvențe video cu dvs. (cum ar fi imagini CCTV pe motive de securitate).

3.2. CATEGORII SPECIALE DE DATE PERSONALE
Unele dintre informațiile pe care le colectăm despre dvs. pot fi „categorii speciale de date cu caracter personal”. Categoriile speciale de date necesită un nivel mai mare de protecție. Categoriile speciale de date cu caracter personal despre dvs. pe care le putem colecta includ:

  1. informații despre sănătate, inclusiv:
  • orice dizabilități sau cerințe speciale pe care le aveți;
  • diagnosticului preliminar stabilit de către medicul de familie sau medicul curator;
  • dosare medicale referitoare la tratamentul dvs. de către noi;
  • înregistrări solicitate de autoritățile de reglementare a îngrijirii medicale.

DATE AGREGATE
De asemenea, colectăm și folosim date anonimizate și agregate („Date agregate”), cum ar fi date statistice, în scopurile noastre interne. Datele agregate sunt derivate din datele dvs. personale, dar nu sunt considerate date cu caracter personal în legislație, deoarece aceste date nu vă dezvăluie în mod direct sau indirect identitatea. Cu toate acestea, dacă combinăm sau conectăm date agregate cu datele dvs. personale astfel încât să vă poată identifica direct sau indirect, tratăm datele combinate ca date personale care vor fi utilizate în conformitate cu această notificare de confidențialitate.

4. SURSA INFORMAȚIILOR DUMNEAVOASTRĂ PERSONALE

  1. Informațiile de mai sus pe care le colectăm despre dvs. vor fi obținute printr-o varietate de surse care includ:
  • de la dvs. direct atât înainte, cât și în cursul prestării serviciului pentru dvs. de către noi;
  • de la rudele apropiate care ne furnizează informații despre dvs.;
  • din sistemele informaționale naționale de sănătate și agenții ale autorităților locale.

5. CUM ȘI DE CE FOLOSIM DATELE PERSONALE

  1. În conformitate cu legile privind protecția datelor, avem nevoie de o „bază legală” pentru colectarea și utilizarea informațiilor despre dvs. în orice scop specificat.
  2. Am prezentat mai jos diferite scopuri pentru care colectăm și folosim datele dvs. personale, împreună cu justificarea legală pe care ne vom baza.

De ce folosim informațiile dvs.

Baza noastră legală pentru utilizarea informațiilor dvs.

Furnizarea de servicii de diagnostic IRM:
Pentru a vă oferi serviciile în sigură, adecvate și în conformitate cu nevoile dvs. speciale ca unul dintre pacienții noștri și pentru a ne asigura că îndeplinim cerințele dvs. individuale.

Este necesar să vă prestăm serviciile.
Este necesar să îndeplinim obligațiile legale/de reglementare.
Este necesar pentru interesele noastre legitime (acolo unde acestea nu sunt suprascrise de drepturile dvs.).
Este necesar pentru protejarea intereselor dvs. vitale.

Finanțe:
Administrarea de către noi a plăților pentru diagnosticarea IRM.

Este necesar pentru interesele noastre legitime (acolo unde acestea nu sunt suprascrise de drepturile dvs.).
Este necesar să îndeplinim obligațiile legale/de reglementare.
Este necesar să vă prestăm serviciile.

Administrativ:
Probleme administrative necesare pentru funcționarea zilnică a RMN-ului nostru Cener. Aceasta poate include ocazional prevenirea, detectarea și investigarea fraudei și corupției.

Este necesar să vă prestăm serviciile.
Este necesar să îndeplinim obligațiile legale/de reglementare.
Este necesar pentru interesele noastre legitime (acolo unde acestea nu sunt suprascrise de drepturile dvs.).

Reclamații:
Gestionarea oricăror reclamații formulate, preocupări ridicate de dvs.

Este necesar să îndeplinim obligațiile legale/de reglementare.
Este necesar pentru interesele noastre legitime (acolo unde acestea nu sunt suprascrise de drepturile dvs.).
Este necesar pentru protejarea intereselor dvs. vitale.

Protecție și reglementare:
folosim datele dvs. personale în scopul protejării și reglementării asistenței medicale.

Este necesar să vă prestăm serviciile.
Este necesar să îndeplinim obligațiile legale/de reglementare.
Este necesar pentru interesele noastre legitime (acolo unde acestea nu sunt suprascrise de drepturile dvs.).
Este necesar pentru protejarea intereselor dvs. vitale.

Comunicare:
va trebui să folosim informațiile dvs. personale de contact pentru a comunica cu dvs. înainte, în timpul și după programarea dvs.

Este necesar să vă prestăm serviciile.
Este necesar pentru interesele noastre legitime (acolo unde acestea nu sunt suprascrise de drepturile dvs.).

Securitate:
este posibil să trebuiască să captăm imagini cu dvs. ca parte a proceselor noastre de securitate, cum ar fi utilizarea filmărilor CCTV.

Este necesar pentru interesele noastre legitime (acolo unde acestea nu sunt suprascrise de drepturile dvs.).
Este necesar pentru gestionarea siguranței dumneavoastră în timpul vizitei și a investigației.

6. RESPECTAREA LEGII PRIVIND PROTECȚIA DATELOR

  1. Vom respecta legile privind protecția datelor atunci când vom utiliza informațiile dvs. personale. În centrul legilor privind protecția datelor se află „principiile protecției datelor” care spun că informațiile personale pe care le deținem despre dvs. trebuie să fie:
  • utilizate în mod legal, corect și transparent;
  • colectate numai în scopuri valabile pe care vi le-am explicat în mod clar și nu le-am folosit în niciun fel care este incompatibil cu aceste scopuri;
  • relevante pentru scopurile despre care v-am spus și limitate numai la aceste scopuri;
  • exacte și actualizate;
  • păstrate numai atâta timp cât este necesar pentru scopurile despre care v-am spus;
  • păstrate în siguranță.

7. PARTAJAREA INFORMAȚIILOR DUMNEAVOASTRĂ

  1. Vom partaja unele informații personale despre dvs. cu terți, în cazul în care avem o bază legală în acest sens.
  2. Tipurile de organizații cu care putem partaja datele dvs. cu caracter personal sunt următoarele:
  • Furnizori de servicii medicale și echipe multidisciplinare: acolo unde este legal și necesar să facem acest lucru, vom partaja informații despre dvs. cu alți furnizori de servicii medicale implicate direct în îngrijirea dumneavoastră, inclusiv spitale sau specialiști cărora le-ați solicitat o consultație.
  • Autorități de reglementare/autorități de protecție: Partajem, de asemenea, datele dvs. personale cu aceste instituții publice, acolo unde ni se impune acest lucru prin lege.
  • Poliția și alte agenții de aplicare a legii: În circumstanțe limitate, este posibil să ni se solicite să partajem datele dvs. personale cu poliția, dacă este necesar în scopul investigațiilor penale și al aplicării legii.
  • Furnizori de servicii IT: Putem folosi furnizori IT externi care pot avea acces la datele dvs. cu caracter personal din când în când, în măsura în care este necesar pentru a-și efectua serviciile.
  • Avocați: în cazul în care este legal să procedăm astfel, putem partaja informațiile dvs. personale cu orice persoană care are autoritatea de a acționa în numele dvs., cum ar fi cele care au primit procura.
  • Rude apropiate: este posibil să partajăm informațiile dvs. personale cu rudele apropiate (dacă suntem la curent cu datele lor de contact) în caz de urgență.

8. TRANSFERUL DE INFORMAȚII ÎN AFARA Republicii Moldova

  1. Pentru pacienții care nu sunt direcționați la noi de către un medic sau o organizație de îngrijire medicală din afara R.Moldova, nu vom transfera date în afara R.Moldova.

Vă rugăm să ne contactați la dpo@innirm.md dacă doriți informații suplimentare cu privire la mecanismul specific utilizat de noi atunci când este necesar transferul datelor dvs. personale în afara R.Moldova.

9. PUTEM UTILIZA INFORMAȚIILE DUMNEAVOASTRĂ ÎN ORICE ALT SCOP?

  1. De obicei, vom folosi informațiile dvs. personale numai în scopurile pentru care le colectăm. Este posibil ca noi să folosim informațiile dvs. în alte scopuri, atâta timp cât aceste alte scopuri sunt compatibile cu cele stabilite în această notificare. Dacă intenționăm să facem acest lucru, vă vom furniza informații referitoare la un alt scop înainte de a le utiliza în noul scop.
  2. Putem folosi informațiile dvs. personale și în alte scopuri în care o astfel de utilizare este necesară sau permisă de lege.

10. PĂSTRAREA ȘI ȘTERGEREA INFORMAȚIILOR

  1. Vom păstra informațiile dvs. personale numai atât timp cât este necesar pentru a îndeplini scopurile pentru care le-am colectat sau pentru a îndeplini un alt scop legal (așa cum este descris mai sus). Când nu mai avem un scop legal pentru păstrarea datelor dvs., informațiile personale vor fi distruse în siguranță în conformitate cu politica noastră de retenție a datelor. Detalii despre perioadele de păstrare pentru diferite aspecte ale datelor dvs. personale sunt disponibile în politica noastră de retenție pe care o puteți solicita de la noi la dpo@innirm.md.
  2. Pentru a determina perioada adecvată de păstrare a datelor cu caracter personal, luăm în considerare cantitatea, natura și sensibilitatea datelor cu caracter personal, riscul potențial de prejudiciu cauzat de utilizarea neautorizată sau dezvăluirea datelor dvs. personale, scopurile pentru care prelucrăm datele dvs. personale și dacă putem atinge aceste scopuri prin alte mijloace și cerințele legale aplicabile.

11. DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ

1. În anumite circumstanțe, prin lege aveți dreptul la:

  • Solicitați acces la informațiile dvs. personale (cunoscută în mod obișnuit ca „cerere de acces a persoanei vizate”). Acest lucru vă permite să primiți o copie a informațiilor personale pe care le deținem despre dvs. și să verificați dacă le prelucrăm în mod legal.
  • Solicitați corectarea informațiilor personale pe care le deținem despre dvs. Acest lucru vă permite să corectați orice informație incompletă sau inexactă pe care o deținem despre dvs.
  • Solicitați ștergerea informațiilor dvs. personale în anumite circumstanțe. Acest lucru vă permite să ne cereți să ștergem sau să eliminăm informațiile personale în cazul în care nu există niciun motiv întemeiat pentru continuarea procesării acestora. De asemenea, aveți dreptul să ne cereți să ștergem sau să eliminăm informațiile dvs. personale în cazul în care v-ați exercitat dreptul de a vă opune prelucrării (a se vedea mai jos).
  • Obiecția prelucrării informațiilor dvs. personale atunci când ne bazăm pe un motiv legitim (sau pe cel al unei terțe părți) sau interes public ca bază legală pentru prelucrare și există ceva în situația dvs. particulară care vă determină să vă opuneți prelucrării din acest motiv . De asemenea, aveți dreptul să vă opuneți dacă prelucrăm informațiile dvs. personale în scopuri de marketing direct.
  • Solicitați restricționarea prelucrării informațiilor dvs. personale. Acest lucru vă permite să ne cereți să suspendăm prelucrarea informațiilor personale despre dvs., de exemplu, dacă doriți să stabilim acuratețea acesteia sau motivul procesării acestora.
  • Solicitați transferul informațiilor dvs. personale către o altă entitate sau persoană în anumite circumstanțe.

2. Dacă doriți să revizuiți, să verificați, să corectați sau să solicitați ștergerea informațiilor dvs. personale, să vă opuneți prelucrării datelor dvs. personale sau să solicitați să transferăm o copie a informațiilor dvs. personale unei alte părți, vă rugăm să contactați biroul nostru pentru protecția datelor în scris. Va fi necesar să parcurgem etapa de identificare ca deținător a datelor personale pe care le deținem.

12. DREPTUL DE A RETRAGE CONSIMȚĂMÂNTUL

  1. În circumstanțele limitate în care ne bazăm pe consimțământul dvs. ca bază legală pentru prelucrarea datelor dvs. pentru un scop specific, aveți dreptul să vă retrageți consimțământul pentru prelucrarea respectivă în orice moment. Pentru a vă retrage consimțământul, vă rugăm să contactați biroul nostru de protecție a datelor. Odată ce am primit notificarea că v-ați retras consimțământul, nu vă vom mai procesa informațiile în scopul sau scopurile pe care le-ați acceptat inițial, cu excepția cazului în care avem o altă bază legitimă pentru a face acest lucru în temei legal.

13. DECIZIE AUTOMATIZATĂ

  1. Nu veți fi supus unor decizii care vor avea un impact semnificativ asupra dvs., bazate exclusiv pe luarea deciziilor automatizate.

14. DREPTUL DE A DEPUNE PLÂNGERE CĂTRE CNPDCP

Aveți dreptul să depuneți o plângere la Centrul Național Pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal dacă nu sunteți mulțumit de modul în care vă folosim informațiile. Puteți contacta Centrul Național Pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal Republica Moldova la sediul acestuia: MD-2004, Chișinău,  Str. Serghei Lazo 48.